JVC GZ-HM650 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 632 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-HM650 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

raptor5 15-04-2014
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

al een paar jaar in bezit,had voor deze meerdere sony,s bij voldoende licht een heel goed beeld, binnen bij het meestal niet te veel aanwezige licht niet zo geweldig ook de witbalans laat het dan vaak afweten en het interne geheugen is niet echt handig als je tijdens of tussen het filmen het interne geheugen aanraakt ,kun je later zoeken naar de volg orde van opnemen, ik film nu uitsluitend met vol intern geh. het is best wel een redelijke camera

weetjehoe 17-01-2013
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Goede camera naar prijsverhouding.
Met 3.3 MP en 1/4 inch back-illuminated CMOS aardig in staat HD filmpjes te maken, ook bij minder licht.
Degelijkheid nog niets over te zeggen, pas in bezit.
Klein is handig maar het had iets steviger en zwaarder aan mogen voelen naar mijn smaak, maar dat ik persoonlijk.

petrarini 30-09-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Goede beeldkwaliteit, zeer goede grip lekker compact en ook makkelijk in het gebruik. Nog niet veel gefilmd maar wat we filmen gaat als vanzelf of dat we de camera al maanden hebben.

AnLa 30-08-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

De JVC Everio GZ-HM650 is makkelijk in gebruik. Hij is licht van gewicht, handzaam en makkelijk te bedienen. De eerste keer is het even wennen met het touch panel te werken, maar daarna is het eenvoudig. Voor ons is het een ideale camcorder om mee te nemen op vakantie en de sportwedstrijden van onze kinderen.

slash123 20-07-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Een paar dagen in bezit nu. De eerste indruk is goed. Beelden zijn scherp en kleuren natuurlijk. Is lekker klein, en ligt goed in de hand. De degelijkheid kan ik nog niet beoordelen.

laar307 02-07-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Na twee exemplaren te hebben geretourneerd vanwege een
balk op het scherm/opname bij de dynamic zoom heb ik nu een exemplaar dat goed functioneerd.
De camera is mooi handzaam en kompleet met intern geheugen en een cardslot.
De videokwaliteit is, waarschijnlijk door de wat grotere censor, erg goed met mooie kleuren en scherpte.
Volgens mij is dit voor de prijs 1 van de beste camcorders die momenteel te koop is.

pf scheurwater 20-06-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Een kleine maar handzame camera .
Scherpe beelden .
Goed geluid .
Uitgebreide mogelijkheden voor een schappelijke prijs

2Coert 18-06-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Zeer mooie beeldkwaliteit. De touchscreen reageert niet altijd even goed. Ook vindt ik het overzetten van bestanden naar de computer niet erg gebruiksvriendelijk. Toch zeer tevreden vanwege de mooie beelden. Zeker bij gebruik buiten.

erikb361795 26-05-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Mooie makkelijk te hanteren camera. Vriendelijk in gebruik. Beeldkwaliteit is goed. Geluidskwaliteit is redelijk goed. Alleen jammer dat er niet een kabel bij zit om rechtstreeks op tv Full HD kwaliteit te kijken.

erik371975 26-05-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Handig mee te nemen en te hanteren camera.
Mooie beeldkwaliteit. Geluidkwaliteit is ook redelijk goed. Alleen jammer dat er niet standaard een kabel bij zit om op de tv aan te sluiten voor Full HD kwaliteit. Voor de rest een makkelijk te bedienen camera.

Dubeld 16-05-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Handzaam,gemakkelijke bediening ,mooi scherpbeeld ,ook ingezoomd mooi scherp door stabilisatie.

Fam. Theunissen 16-05-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Werkt heel eenvoudig en makkelijk. Fijn compact.
Ik moest overigens wel wennen aan het lichtgewicht, daar ik eerst een zwaardere camera had. Hierdoor wiebelde ik in het begin behoorlijk.
Koppeling naar tv is simpel. Koppeling naar de computer werkt bij mij nog niet naar behoren, waarschijnlijk omdat mijn processor of grafische kaart het niet trekt. Dus over het algemeen: heel tevreden.

venomi 14-05-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Leuke camera met een goede zoom!
Geluid is met ruisfilter aan niet meer om aan te horen. Zonder dat is het redelijk goed. Beeldkwaliteit is prima maar de stabilisatie werkt zeer matig.
de mogelijkheden zoals faden enz. ontbreken maar met een goed programma op je pc moet dat geen gemis zijn, bij het ontbreken daarvan is de camera wel erg basic.
Wat ook erg tegenvalt is dat je filmt via het schermpje en bij enig vel daglicht (wat er al gauw is) kun je vrijwel niet zien wat je filmt, erg vervelend! een zoeker ontbreekt helaas.
De camera is klein maar daardoor ook erg onhandig in de hand liggend.Het meegeleverde koordje bied wat houvast maar is zeker geen goede oplossing. door de onhandige handligging zijn ook de meest gebruikte knoppen niet handig te bedienen. nog iets, doordat het scherm gauw spiegelt is ook slecht te zien of het bedienen van de knoppen wel juist is gedaan. in het scherm is dit slecht te zien.
Het apparaatje is licht maar voelt wel redelijk degelijk aan. Een val van 2 meter op beton overleefde hij prima. Kortom voor wat vakantie filmpjes prima voor de wat meer verwende filmer zal het een echte miskoop zijn, met een statief kun je wellicht tot stillere beelden komen.

Jos Poppeliers 13-05-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

ik heb voor deze camera gekozen omdat ik een oude zware camera had met mini bandjes en nu heb ik voor de JVC everio GZ-HM650 gekozen en zonder dat geklooi met bandjes wand deze camera heef een interngeheugen van 8GB voor 40 minuten full HD filmen dat beeld is 100X beter dan deze oude camera en je kan tot 64GB SD-xc bijsteken en dan kan je 5 uur en 90 minuten filmen dat zijn 6 bandjes en deze camera is klein maar fijn en goed in de hand en hij is gemakkelijk te gebruiken met de intelligent auto voor het beste effect en de prijskwaliteit verhouding is heel goed

J Been 08-05-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Het is een goeie camera die eenvoudig te bedienen is.
Ik vind hem naar mijn idee iets te klein. Als iets groter was lag ie makkelijker in de hand en was ie makkelijker te bedienen met het in-en uitzoomen.

Gustave 10-05-2012

Beste J Been,
Zolang ik film en video's maak en dat zal wel zo'n 50 jaar zijn gebruik ik een handgreep die je in de statief aansluiting kan schroeven. Dit is veel stabieler en de rechterhand is dan vrij om de knoppen rechts te bedienen. Voor het serieuze werk schroef ik er een geheel inschuifbaar eenbeen statief in zodat de opnames heel stabiel en rustig zijn. Ingeschoven is het dan een handgreep. Succes.
Groetjes, Armand

Arts37 07-05-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Handige kleine camera. Soms iets te klein. Met grote handen is zoom moeilijk te bedienen. Voor de rest niet veel op te merken. Functies zijn eenvoudig te gebruiken. Degelijkheid kan iets beter.

Pieter Tromp 06-05-2012

Waspik 6 mei 2012

De opnamen die ik heb gemaakt vond ik heel bevredigend.
De bediening voor in/ uit zoomen vind ik op een onhandige plaats zitten
Bij het filmen met de zon in de rug zie mij zelf op het scherm en niet het beeld wat ik op wil nemen, dat is zeer hinderlijk. Is daar iets aan te doen, want bij het bekijken van de opnamen zie je dan halve beelden en ook wel voor 80% lucht, ik ervaar dat als zeer hinderlijk. Mijn vorige camera was een JVC type GR-DVX en die had een zoeker boven op het camerahuis, bij die ondervond ik deze zeer hinderlijke eigenschap niet. Zijn er nog type in de handel met een zoeker. Ik verneem graag van u of de schittering te verhelpen is en of er nog betaalbare camera's zijn met een zoeker

Vriendelijke groet,
Pieter Tromp

Gustave 07-05-2012

Beste Pieter,
Door een envelope van mat fimmateriaal te maken die om het schermpje past kan de schittering afnemen. Beter kan je een zonnekap vouwen en aan de achterkant van de enveloppe bevestigen zodat je van boven en links van het scherm schaduw krijgt. Zo kan je de camera onbeschadigd laten. Je moet wel een handige knutselaar zijn. Gebruik zwarte niet te dunne stof met enige stijfheid. Laatst schreef iemand dat er ook zoiets in de handel verkrijgbaar is.
Groetjes, Armand

anno R 07-05-2012

Ik zelf heb dit probleem ook .
Ik heb dit al eens gemeld alleen lijkt het wel of dat wij de enigste zijn .
Daarom hoop ik dat ze nog eens met een update komen om dit probleem te verhelpen.Voor mij is dit wel een rede om bij een volgende camera hier goed op te letten.

valkheer 03-05-2012

Vormgeving:
Ook bij dit model geeft het problemen om bij zonlicht het onderwerp goed te kunnen zien. Door de spiegeling lukt dit vaak niet.
Misschien 2 mogelijkheden:
a. een soort korrel en vizier zoals bij een handvuurwapen zodat er ruwweg gericht kan worden.
b. een flexibele kap die heel eenvoudig en snel aan het scherm kan worden bevestigd zodat er toch visueel kan worden gewerkt. (Deze soort kappen bestaan al)
Ik vind te groothoekstand wat te beperkt zodat er bij een volledig uitzoom te weinig beeldhoek is.
De bijgeleverde Everio software vind ik ruim onvoldoende. De bewerkingssoftware vind ik slecht.

Gustave 04-05-2012

Beste heer,
Wat mij als bewerkingssoftware goed bevalt is VideoStudio Pro X3 van Corel. Pas een overjarige aanbieding gekocht voor nog geen 20 Euro. Help files zitten in het menu. De software heeft een makkelijke en een uitgebreide bewerkingsmodule en veel automatische bewerkingen. Onafhankelijk van de camera werken is veiliger vooral als je een extra kopie maakt op de harde schijf. Succes.

Michel uit Arnhem 02-05-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Voor zo'n kleine camcorder is het geluid zeer redelijk,bij voldoende licht is de beeldkwaliteit erg goed, uiteraard bij minder licht neemt de ruis toe.De mogelijkheden zijn erg uitgebreid en met name de time-lapse functie is erg leuk. De bediening is door het touch-screen erg eenvoudig en de vormgeving is prima. Over de degelijkheid valt nog niets te zeggen. Doordat het apparaat zo licht is voelt het niet degelijk aan maar dat kan in de praktijk anders zijn.

Dennis_NV 29-04-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Goede indruk van wat een Camcorder hoort te zijn. Mooie prijs en kwaliteit. Enkele opnames gemaakt en zeer tevreden over het product. Handleiding is overbodig omdat veel zaken zich vanzelf wijzen. Jammer dat er geen losse adapter geleverd is en je de batterij via de camera moet laden. Verder tevreden!

Wendy1987 20-04-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Net een paar maanden in huis. Mooie camera licht in gewicht en scherp beeld. Wat handig is dat er 8gb interne geheuge in zit zodat je niet meteen een memory kaart hoeft te kopen.

johan018 19-04-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Ik heb de camera nu 3 maanden naar volle tevredenheid in mijn bezit en het is een mooie, gebruiksvriendelijke camera. Ik heb een zwaardere accu er bij genomen, waardoor ik extra lang kan filmen. Leuk is de gezichts herkenning, helaas werkt het niet genoeg om mijn 2 zoontjes uit elkaar te houden. Jammer vind ik dat er maar 1 sd kaart in kan, het lijkt wel of er 2 in passen, maar 1 gleuf is afgesloten.

Aad48 18-04-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Camera nog maar een week in bezit, maar heb toch al veel goede resultaten.
Makkelijk te bedienen en mijn inziens goede beeldkwaliteit.
Het enige nadeel van deze camera is dat hij door zijn geringe afmetingen niet zo lekker in de hand ligt.
Het voordeel hiervan is wel dat hij makkelijk mee te nemen is.

Gustave 18-04-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Na het lezen van diverse gunstige reviews kon ik ook zo'n JVC/GZ-HM650 Beu/Full HD camcorder bemachtigen. Daar ik al vele jaren films en video's maak en mijn Digital8 camcorder de geest begint te geven was ik verrast door de geweldige kwaliteit van deze JVC camcorder. Zelfs bij weinig licht is er niets aan de hand. De hoge beeldresolutie en rustige weergave op een flatscreen is werkelijk een verademing en een geheel nieuwe ervaring. Die grote cameratas kan nu ook aan de wilgen worden gehangen. Een eersteklas aanrader voor zowel de beginner als de echte hobbyist.

C.Blokpoel 15-04-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM650 zwart

Wat een verschil met vroegere camera's, zo licht
en makkelijk.
Prachtig beeld, redelijk geluid,en zeer handig.
Prijs/kwaliteit zeer goed, een aanwinst.